Jan Sýkora - Zápisky z Afriky V

25.03.2013 16:09

 

Zápisky z Afriky V.

Je za námi měsíc africké přípravy a musím uznat, že jsme se tréninkově pohnuli. Popisovat každý trénink, který  jsme tady šli by bylo zdlouhavé, i když by to možná stálo zato. Vybral jsme pár tréninků, které se povedly nejen Kubovi, ale i mě J, ale Kuba je zvíře a není trénink, ve kterém  by si něco nepřidal. Jako první bych asi zmínil 15 x 400m  s minutovou pauzou na travnatém oválu. Kuba šel průměr 65,2 na 400 m a poslední čtvrtku šel za 57 sec. Já jsem šel 2 x 6-400m, snažil jsem se Kubovi pomoci. Dalším pěkným tréninkem kdy jsme naběhali další, které jsem šli takto: Kuba 9 x1 km a já  9 x 800m,  průměr na km byl okolo 3 min, ale poslední 2 km šel Kuba 2:57 a 2:48. Poslední trénink, který Vám přiblížím byl volný běh na 20 km,  kdy prvních 10 km probíháme v čase o kolo 43 min a druhých 10km Kuba běží kolem 38min, já končím na 16 km a moje průměrné tempo je asi 4:20 na km.
Do Porchestroomu se pomalu slétává celá Evropa, kromě české výpravy, která sčítá cca 35sportovců (Maslák, Hejnová, Holuša, Prorok, Prášil, Helcelet, Cechlová, Rosolová a další) se zde objevili třeba Poláci. Martin Lewandowski s kolegou Bartkem Nowickým a trenérem Tomášem Lewandowskim, kteří se s námi spojili a chodí s námi trénovat, běhat a naopak. Zkopíroval jsem  status,který  napsal Martin Lewandowski, který si můžete tady nyní přečíst:

 Zostało tylko 10 dni obozu. Krótkie zgrupowanie ale idealnie trafiliśmy bo do Polski wróciły mrozy. Tu pogoda jest idealna, chyba lepiej niż w styczniu. Nie jest za gorąco bo około 25-27 stopni. Afryka jest cudowna!! :) Trening idzie świetnie choć miałem 2 dni zastępczego treningu na siłowni i rowerze bo troszkę bolała mnie noga. Teraz jest już wszystko w normie. Trenuję z Bartoszem Nowickim, Jakubem Choluszą i jego sparing partnerem Janem Sikorą z Czech. Jutro biegamy jakieś odcinki a później jak to mówi Jakub "kopce". Czy ktoś wie co to znaczy?? :) ….

Snad jste rozuměli, musíte, neboť Opava je blízko polské hranici. Je to paráda, před pár lety jsem se na ně koukal v TV a říkal si: „zase ti Poláci mají medaili“ a teď s nimi běhám.
Dostal jsem email, ve kterém mi Petr Nyvý píše,  že mu moje psaní připomíná  knížku Běháni s Keňany (kdo rád běhá, tak by si ji  měl povinně přečíst) a možná má pravdu. Podobných příhod je zde docela hodně, třeba dnes jsme byli s Poláky na dlouhém běhu (20km) za městem v prérii, když se najednou objevil černý běžec. Proběhl kolem nás neuvěřitelnou rychlostí, ale po cca 200 m se mu stabilizovalo tempo s našim. Pochopil, že bychom mohli být asi dobří běžečtí partneři, a tak na nás počkal a dalších několik km běžel s námi, i když nevydal ani hlásku. Takovouto  příhodu asi v česku nezažijete ani s bílým běžcem.  Dále se Péťa ptal, jak vypadá náš denní program a co děláme ve volném čase, když jsou takováto vedra. Musím říct, že je to dost individuální a hlavně záleží na tréninkovém programu. Někdy vstáváme okolo 6:50, hlavně když jdeme běhat brzo, pokud ráno neběháme vstáváme později, v 9 ráno vstáváme, když je nějaká ta únava a čeká nás lehká dopolední fáze. Většinu volného času trávíme následovně: vaření (pokoušíme se dělat složitější jídla, guláš třeba), sedíme u počítače (facebook nebo individualní program, já třeba stříhám natočená videa) a také často pijeme kávu… myslím, že tyhle ty tři věci nám vyplňují volný program. Taky jezdíme do obchodu pro jídlo, nebo spíme i odpoledne, či skáčeme do bazénu.
Právě dnes se blíží konec 4-tého těžkého týdne a teď nás čeká volnější týden, kdy sice poběžíme kontrolní test na 6 km, ale máme v tomto týdnu i volnější dny, ve kterých se nám snad podaří na výletech objevovat krásu černého kontinentu….
Zdarec Syky