Jan Sýkora - Zápisky z Afriky II

05.03.2013 23:05

 

 

Zdravím, jsem tady už skoro týden a mám pocit, jako bych domov neviděl už rok. Připadám si tady jako na hudebním fesťáku. Ráno mě budí horko a vždy, když se ráno probudím, jsme rozlámaný a taky vím, že mě čeká náročný program na sluníčku. Přes den je tu úděsné horko, slunce má sílu, ale večer, když zaleze, tak se příjemně ochladí a dá se i v pohodě usnout (někdy, když je horko i v noci tak se člověk doma nevyspí, ale tady to naštěstí jde).

Včera šel Kuba 3x3km a já jsem šel 2x2km+2x1km (běhám s ním,  napojuji se na něj a táhnu ho).

 Šel jsem časy 6:38,6:32,3:16 a 3:13. Tak si umíte odvodit jak tady Kuba brutálně buší už od startu. Předevčírem jsme šli dlouhý běh, kdy jsme startovali už v 7:20, kvůli horka a budíček byl v 6:30

( vašeho času 5:30) Kuba šel 25km a běžel až moc brutálně (začal na 4:40 na km a do posledního kilometru běžel za 3:30 !! ). Já jsem šel 16km s ním a měl jsem průměr někde na 4:10 cca. Šli jsme to po pravé africké cestě, která měla šířku asi 10 m, byla prašná a šla 10 km jedním směrem přes kopečky a po 10km uhnula a šla prý dalších 24km stále jedním směrem. Kolem nás byly hlavně krávy, ale viděli jsme i opice a divoké prasata Bradavičnaté (Hakuna-ma-Táta). Běželo se cca v nadmořské výšce 1500 m a ke konci laufu už bylo dost horko.

 O tom, že jsem v Africe není pochyb, mají tady tři kohoutky na vodu (teplou, horkou a pitnou). Jednou došla studená a tekla jenom odevšad teplá, ale včera došla i pitná a pak obojí. Netekla žádná voda a tak nám sdělili, že to může trvat 3 hodiny až 3 dny, trvalo to asi tři čtvrtě dne …
Asi jsem psal že Potchefstroom je univerzitní město a cca 90% tohoto města je univerzita a její kampus, kde bude studovat asi víc jak 10 000 studentů. Proto je zde skvělé sportovní zázemí. Máme tu k dispozici lehkou regeneraci, která se skládá ze studeného bazénku ten má 5 stupňů !! to je podle mě hodně málo a dokonce nejmíň, co jsem kdy zažil. Vydržel jsem v něm 4min! a málem jsem se rozpadl.  Další je teplý bazének, aby člověk střídal teploty a tím regeneroval. Téměř v jedné místností s těmito bazény je posilovna (rozděleno jen plexisklem) a tak hned když dokončíme posilování, tak si dáme oba bazénky. Posilovna+bazény stojí 80 Kč na den.

Včera po tréninku  jsme si všimli, že se něco děje na vedlejším stadionu, a tak jsme zjišťovali co. Hrálo se univerzitní ragby,  tak jsme nemohli chybět. Nemohu říci, že mě to nějak moc bavilo. Měli jsme blbá místa na rozhled a taky jsme právě dotrénovali, měli jsme hlad jak psi. Ale bylo to zajímavé a překvapilo nás kolik lidí se vlezlo na tak malý stadion, určitě tam bylo přes tisícovku diváků.

A ty estrády co tomu předcházely: armáda střílela z obrovského děla,  když vystřelilo tak já jsem ještě trénoval, nečekal jsem to, tak jsem se málem po….., stejně jako všechna auta co stála na parkovišti spustila alarmy. Pak tam po stadionu jezdili  duněli chopři (motorky) a plno dalších atrakcí … Připadá mi to jako v USA na univerzitách, je to tady asi  hodně podobné, moc to rozdílné nebude… celá univerzita fandí svému týmu a všichni mají stejné trička a bla bla bla …
O jídlo a vaření se bát nemusím, Kubík k plotně nikoho nepustí. Nevadí, protože vaří dobře a všude dává chilly papričky, což je ještě lepší!
Nevím co říct dál, jen že mám dva ošklivé puchýře, ty se  objeví v novém  videu co pomalu skládám… Doufám, že jste viděli to první …..
 

Druhé video má odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=ygRZaFysOzQ

Pozdravuje Jeník